Individuel Mindfulness

Personlig vejledning og instruks

Når du vælger et individuelt forløb får du personlig vejledning og instruks, tilpasset netop dine behov.

Dit mindfulnessforløb bliver en personlig rejse, hvor undervisningen foregår i et trygt rum med kun dig og mig.

Tilbuddet henvender sig til dig, der har svært ved at få det til at passe med et af de fastlagte hold. Det betyder vi kan tilpasse tidspunkterne for træning så tiden matcher med børn eller aftenarbejde. Du får en individuelt tilrettelagt plan, hvor jeg vil samle netop de øvelser, der passer til dig.

Det kan også være, at du bare føler dig brugt og tom for energi, når du når til den sene eftermiddag. Måske er du sygemeldt, og vil helst bruge dagtimerne til at træne. Der kan være mange årsager til, at det kan være ubelejligt at komme til de faste ”normale” træningstider i mindfulness.

MBSR-konceptet

Som udgangspunkt vil Mindfulness træningen tage udgangspunkt i MBSR-konceptet.

MBSR står for Mindfulness baseret Stress Reduktion

MBSR understøttes af forskningsmæssige resultater, der viser at metoderne er virksomme overfor symptomer på stress, angst og depression.

Sådan foregår mindfulness træningen

I forløbet træner du blandt andet i, at forholde dig til de tanker og følelser, der dukker op, med en venlig og accepterende opmærksomhed. Også selv om det er tanker, du egentlig ikke har lyst til at have. På den måde kan du træne dig selv i at være fuldt opmærksom og til stede i nuet. Samtidig med, at du arbejder med dine reaktionsmønstre og din vanetænkning.

På samme måde som i holdtræningen, træner vi også i det individuelle tilbud med meditationsøvelser og yoga.

Meditation og øvelser i langsomt tempo

Du vil lære teknikker til at meditere og lave lette fysiske øvelser i langsomt tempo. Du får en grundig oplæring i, hvordan Mindfulness kan bruges derhjemme.

Med et individuelt forløb kræver det, at du kan finde tid til at træne derhjemme mellem vores fælles sessioner. Når vi mødes gennemgår vi øvelserne, og du får genopfrisket den gode følelse ved at være nærværende i nuet.

Hjernen har brug for systematisk og gentagen træning for at vænne sig til en ny måde at forholde sig på. Hjernen kan trænes på samme måde som muskler, så det handler om at være vedholdende og træne næsten hver dag.

”Jeg lærer noget om mine indgroede reaktionsmønstre”

kursist

Belønning allerede efter 6 uger

Belønningen i form af en højere livskvalitet og en lettere tilgang til verden vil vise sig efter cirka 6 uger.

I vores fælles sessioner kan du stille alle de spørgsmål du ligger inde med.

  • Du får en grundig oplæring i, hvordan Mindfulness kan bruges.
  • Du vil igennem øvelserne vi laver sammen få genopfrisket den gode følelse ved at være nærværende i nuet og mærke at det gør dig godt.
  • Træningen derhjemme fører dig i mål

At træne mindfulness er indsatsen værd.

Ud af den onde cirkel

Jeg arbejder med en række metoder og teknikker, der kan hjælpe dig til at komme ud af cirklen og dine smerter. Samtale og daglig mental træning, samt fokus på aflastning af kroppen vil gavne både din fysiske og din psykiske tilstand. Du får hjælp til at leve dit liv på bedst mulig vis.

Det kræver en særlig indsats at leve med kroniske smerter, og det er du nødt til at forholde dig til. Omverden kan ikke se hvordan du har det, så du må selv finde frem til den måde, hvor du kan have det bedst. Det er her jeg kan, og meget gerne vil, hjælpe dig på vej og i mål med den bedste måde at håndtere dine smerter på.

Kontakt mig

Er du klar til et individuelt forløb i mindfulness, eller har du spørgsmål til om jeg også kan hjælpe dig, så klik på kontakt knappen og udfyld kontaktformularen.

Mindfulness

Vil du vide lidt mere om hvad mindfulness er og hvordan det kan hjælpe, så klik herunder og læs videre.

Mindfulness på HOLD

Jeg afholder mindfuldness på hold basis. Vi træner sammen og deler gerne erfaringer og udfordringer, helt på frivillig basis.

Klik herunder og se om der er et hold der passer dig, lige nu.