Mindfulness – ro og nærvær

Mindfulness

Tiden flyver ofte afsted, og vi glemmer at beskæftige os med det, der er virkelig vigtigt for os.

Mange oplever, at Mindfulness træning fører til øget nærvær og forbedret livskvalitet. Du vil i løbet af træningen opnå større rummelighed, hvor du bliver mere venlig og accepterende i hele din indstilling. Det vil ikke kun gælde overfor dig selv, men også overfor din egen situation og overfor andre.

Mindfulness er en spændende disciplin at lære. Mine kursister siger, at de oplever mere ro og Nærvær.

Mindfulness forebygger stress, angst og depression

Mindfulness har vist sig at være virksom overfor symptomer på stress, angst og depression.

I min måde at arbejde med Mindfulness på, læner jeg mig op ad MBSR-konceptet. MBSR står for Mindfulness-baseret stressreduktion. Det er et videnskabeligt 8-ugers program, der forbedrer, helbreder og forebygger stress og depression.

Behandlingsmetoderne herfra bruges efterhånden i hele det danske sundhedsvæsen og er understøttet af forskningsmæssige resultater.

I MBSR-programmet er meditationsteknikker og simple fysiske yoga-øvelser taget ud af deres oprindelige religiøse kontekst og tilpasset til mennesker i en vestlig kultur. Man har fundet ud af, at sindet kan trænes ligesom kroppen. Det er der videnskabelig dokumentation for, og MBSR kan bruges som teknik.

Kroppen er den bedste sparringspartner

At øge bevidstheden i kroppen er direkte forebyggende mod stress. Det vigtigste under træningen i Mindfulness er, at du mærker dig selv og har dig selv med. En virkelig god kropsfornemmelse er et velfortjent sideprodukt.

Hvis du har en følelse af, at have mistet dig selv, er det på tide du gør noget godt for dig og din krop.

Din krop vil føles mere levende, når du behandler den med positiv opmærksomhed og venlighed.

Den følelse kan du opnå ved at følge et af mine mindfulness forløb og melde dig til nedennævnte hold.

Har fundet positive ting i alt det svære

Linekursist

Jeg er ikke så stresset om morgenen. Ved hvordan jeg skal falde ned, hvis jeg kører op

Ibenkursist

Individuel mindfulness

I en individuelt forløb laver vi et program der passer præcist til din situation.

Dette er for dig, der kan have svært ved at deltag i tidspunkter for HOLD træning, eller dig der bare ønsker din helt egen køreplan.

Mindfulness på HOLD

Deltager du på et af mine Mindfulness HOLD får du mulighed for også at høre hvilke udfordringer ander har.

Hvis du gerne vil have fast tidspunkt for træning og dyrkning af det gode mindset, så se hvad jeg tilbyder på HOLD.